Bliv klogere på din virksomheds udlandstelefoni

Når du ringer til og fra udlandet benytter du dig af enten International Long Distance (ILD) eller Roaming. Proposition Manager i Telenor Lisbet Hansen forklarer dig om de to typer af opkald og løfter sløret for et nyt erhvervsprodukt, der lanceres 2. oktober. Produktet vil gøre det lettere for dig at administrere din virksomheds udlandstelefoni.

Oplever du og dine medarbejdere forvirring omkring prisen for opkald til og fra udlandet? Bliv klogere på og forstå forskellen på International Long Distance (ILD) og Roaming.

Hvad er ILD (International Long Distance)?
ILD er en brancheforkortelse af det engelske udtryk, International Long Distance. Der er tale om et ILD-opkald, når du ringer fra Danmark til udlandet, og du betaler i udgangspunkt en minutpris for at foretage ILD-opkald.

Hvad er Roaming?
Roaming er når du opholder dig uden for landets grænser og ringer til Danmark eller et andet land fra dit danske mobilnummer via et udenlandsk telefonnet. Er du i et land, som er inkluderet i dit abonnement, så er opkaldet med i abonnementsprisen, ellers betaler du en minutpris for opkaldet.

Hvad skal du være opmærksom på i forbindelse med ILD?
Ringer du til udlandet, skal du være opmærksom på, at du betaler en minutpris for opkaldet, som ikke er dækket af dit abonnement. Det kan give en ekstra regning. Virksomheder med kontorer i udlandet eller mange udlandsopkald har typisk tilkøbt ILD-pakker, så de ikke betaler minutprisen, når deres medarbejdere ringer til udlandet. Det er en billigere løsning.

Hvad skal du være opmærksom på i forbindelse med Roaming?
Vil du ringe hjem til Danmark eller ringe til et andet land fra din mobiltelefon, når du er i udlandet, skal du være opmærksom på om roaming fra det pågældende land er en del af dit abonnement. Såfremt det ikke er tilfældet, betaler du en minutpris for opkaldet.

Er roaming fra det pågældende land en del af dit abonnement, så er der typisk ingen begrænsninger på tale. Det er inkluderet i dit abonnement. Til gengæld bør du være opmærksom på dataforbrug, så du ikke får en ekstra regning.

Nyt produkt hos Telenor gør det nemmere at administrere udlandstelefoni
I dag lancerer vi et helt nyt erhvervsprodukt, BusinessAll, hvor både ILD-opkald og roaming er inkluderet i abonnementet, så du slipper for at tænke på, om dine medarbejdere har de rigtige abonnementer og tilvalgspakker. Men det er blot ét af produktets USP’er. Du kan læse mere om BusinessAll på telenor.dk/businessall.

Det nye produkt er udviklet med baggrund i et reelt behov fra vores kunder, som oplever forvirring omkring ILD og roaming, og med den nye løsning slipper de for administration i forbindelse med medarbejdernes udlandstelefoni. Produktets udlandstelefoni kalder vi “Go Blue” og omfattere 78 lande, hvor både ILD og roaming er inkluderet i abonnementet. Se her hvilke lande, der er tale om.

Det er slut med spørgsmål som: Skal vi have en ILD-pakke til vores medarbejdere, når vi åbner kontor i Østrig? Eller skal vi have en roamingpakke til medarbejderen, der skal på forretningsrejse til USA? Med det nye abonnement er ILD og roaming inkluderet fra start.

 

Fakta
ILD (International Long Distance)

  • Der er tale om ILD, når du ringer fra Danmark til udlandet.
  • Du betaler en fast minutpris på ILD-opkald.
  • Prisen for ILD-opkald er typisk ikke inkluderet i dit abonnement.

Roaming

  • Der er tale om roaming, når du opholder dig uden for Danmark og ringer fra din danske mobil til Danmark eller til et andet land.
  • Har du et abonnement, hvor roaming i det pågældende land er inkluderet, er opkald med i prisen på abonnementet.
  • Er roaming i det pågældende land ikke med i dit abonnement, betaler du en minutpris for opkaldet.