BusinessAll giver GROHE værdi for pengene

Fleksibel og optimal brug af mobildata, et godt overblik over medarbejdernes og virksomhedens dataforbrug er de håndgribelige resultater af sanitetsvirksomhedens GROHEs skifte til mobilløsningen BusinessAll for de 65 ansatte i den danske afdeling.

Det var oplagt for GROHE at skifte til BusinessAll af flere grunde. IT Manager hos GROHE Northern Europe, Kim Brøndberg, forklarer:

– Med BusinessAll ville administrationen af vores mobile enheder blive nemmere, hurtigere og mere overskuelig, ligesom vi ville få et overblik over vores mobildataforbrug, som vi aldrig havde haft før. En anden vigtig grund var, at vores mobildata blev samlet i en fælles pulje for henholdsvis Europa og de lande i resten af verden, som er inkluderet i BusinessAll. De to datapuljer trækker alle medarbejderne data fra. Det giver en optimal udnyttelse af vores mobildata og hindrer spild, siger Kim Brøndberg.

BusinessAll lever op til forventningerne

De parametre, som IT Manageren blev stillet i udsigt ved skiftet, har den nye mobilløsning leveret på.

– BusinessAll har levet op til forventningerne. Jeg har altid en sund skepsis, når jeg bliver præsenteret for et nyt produkt, som lover guld og grønne skove, men Telenor har ramt plet med BusinessAll, siger Kim Brøndberg.

GROHE™ er verdens førende udbyder af sanitære løsninger og et globalt brand, der er dedikeret til at bringe innovative produkter til markedet. Løsninger og produkter som GROHEs danske afdeling sælger til forhandlere, grossister og VVS-installatører.

Med skiftet til BusinessAll løsningen har GROHE fået en skalérbar løsning og en fleksibel medspiller på mobiltelefoni. De tre kerneelementer i BusinessAll løsningen er udlandstelefoni, datadeling fra fælles puljer og en nemmere og mere gennemskuelig administration med overblik over forbruget.

Nem og hurtig administration med BusinessAll

Med BusinessAll fik GROHE datadeling på tværs af de ansatte, fri tale og SMS i 84 lande og en digital administration, hvor det er nemt og hurtigt at administrere virksomhedens dataforbrug på mobile enheder.

I BusinessAll fungerer datadelingen ved, at Telenor og GROHE, i samarbejde, har fundet frem til, hvor meget data virksomheden samlet har behov for i henholdsvis Europa og i de lande i resten af verden, som er med i BusinessAll løsningen. Den samlede datamængde bliver herefter lagt i to fælles puljer, hvorfra den kan benyttes på tværs af alle GROHEs medarbejdere.

Datadelingen sikrer GROHE en bedre udnyttelse af virksomhedens mobildata. Tidligere var mobildata bundet til de enkelte abonnementer.

– På den ene side kunne vi opleve, at vi betalte for abonnementer, hvor medarbejderen ikke brugte den data, der var med i abonnementet, og på den anden side måtte vi tilkøbe data til andre medarbejdere, fordi de løb tør for data. Med BusinessAlls fælles datapuljer er det slut med at ”smide” data væk med den ene hånd og købe data med den anden hånd. Løsningen giver fleksibilitet og optimal udnyttelse af vores mobildata, siger Kim Brøndberg.

Professionel service førte til ny mobilløsning

I to år har GROHE haft sin mobilløsning hos Telenor. Teleselskabet blev valgt, efter en tidligere leverandør ikke levede op til den service, som virksomheden forventede. Her har samarbejdet med Telenor været af en helt anden karakter.

– Jeg synes, at det er god og professionel service, at Telenor kontakter mig med et produkt som BusinessAll, der kan forbedre vores mobiltelefoni og passer til vores virksomhed. Det er den service, jeg forventer af vores samarbejdspartnere, siger Kim Brøndberg.

Udsving på mobilregningen er fortid med BusinessAll

GROHEs medarbejdere har i perioder stor rejseaktivitet, og det gav tidligere store udsving på regningerne til mobiltelefoni og -data. Med BusinessAll er størrelsen på GROHEs regninger til mobiltelefoni mere ligeligt fordelt end tidligere.

Vores regninger svinger ikke mere så meget. Det skyldes BusinessAll. I dag bruger medarbejderne af vores fælles datapuljer, og jeg skal slet ikke i samme grad som før ind og tilkøbe forskellige tillægsydelser, hvis en ansat skal et bestemt sted hen i verden og ikke har eksempelvis data i det pågældende land. Med BusinessAll flytter jeg bare medarbejderen til en anden dataprofil, så vedkommende har den mængde data, der er behov for, siger Kim Brøndberg.

Inden skiftet til BusinessAll måtte han tit tilkøbe data til en medarbejder, og det kunne være en omstændig proces.

– Tidligere var det besværligt og ikke særligt gennemskueligt at tilkøbe services til medarbejdernes abonnementer. Det var meget forvirrende, og jeg måtte indimellem ringe til vores kontaktperson. Det er fortid med BusinessAlls datadeling. Vi skal kun tilkøbe data eller tale, hvis medarbejderen skal til et af de få lande, som ikke er dækket af BusinessAll, siger Kim Brøndberg.

Han peger samtidig på, at det er stort plus, at BusinessAll løsningen inkluderer et ekstra datasimkort til hver bruger, for tidligere havde GROHE en lang række simkort liggende, der blev brugt til messer og lignende. De blev kun brugt en gang imellem, men abonnementet var fast, og 30 simkort til 79 kroner i måneden løber op. Nu trækker de ekstra datasimkort data fra de fælles datapuljer, som GROHE betaler for. Det er slut med at betale for månedlige abonnementer for data, der måske ikke blev brugt.

BusinessAll gør hverdagen nemmere og sikrer overblik over dataforbrug

Gevinsten ved BusinessAll er ikke kun en optimal udnyttelse af virksomhedens mobildata. Hverdagen er blevet nemmere for IT Manager Kim Brøndberg, der administrerer GROHEs mobiltelefoni.

Han har fuld kontrol over virksomhedens og over den enkelte medarbejders mobildataforbrug i dashboardet, der er BusinessAlls digitale administrationsmodul. Ved hjælp af dataprofiler styrer han, hvor meget data den pågældende medarbejder kan bruge fra de to fælles datapuljer.

Dashbordet giver et godt overblik over virksomhedens dataforbrug, og med få klik i dashboardet kan Kim Brøndberg hurtigt svare en kollega, hvis vedkommende har spørgsmål om, hvor meget data vedkommende har tilbage på sin dataprofil eller skifte dataprofil, hvis medarbejderen har brug for mere data.

– Dashboardet gør det nemt og hurtigt at administrere vores mobiltelefoni, og det giver os et overblik over vores dataforbrug, som vi aldrig har haft før. Med få klik kan jeg tildele en medarbejder en dataprofil, der afgør, hvor meget data vedkommende kan bruge i måneden. Samtidig har jeg et klart overblik over den enkelte medarbejders dataforbrug og virksomhedens samlede dataforbrug i et intuitivt og brugervenligt værktøj, siger Kim Brøndberg.

– De medarbejdere som rejser meget har en dataprofil med meget data i forhold til de medarbejdere, der måske kun rejser hver tredje måned. Men systemet er så fleksibelt, at jeg kan flytte en medarbejder fra en profil til en anden med få klik. Det er smart, hvis der opstår en situation, hvor vi skal rykke hurtigt. Min hverdag som administrator er blevet meget nemmere og mere simpel med BusinessAll og løsningens dashboard, siger Kim Brøndberg.

Med BusinessAll får GROHE bedre udnyttelse af mobildata

I forbindelse med skiftet til BusinessAll har Kim Brøndberg følt sig godt klædt på til den nye mobilløsning.

– Den måde, som GROHE og jeg er blevet inddraget i processen omkring skiftet til BusinessAll, siger noget om Telenors professionalisme. Vi er blevet lyttet til hele vejen fra starten af processen til implementeringen af løsningen. I dag har vi løbende statusmøder, og jeg har også været til møde med udviklerne bag BusinessAll og haft mulighed for at komme med forslag til forbedringer. Både BusinessAll og servicen omkring løsningen har levet op til vores ønsker, siger Kim Brøndberg, der roser Telenors forarbejde med at analysere og afdække GROHEs forbrugsmønstre, så de to fælles datapuljer til medarbejderne passer til virksomhedens behov.

– Det er vigtigt, at forarbejdet omkring forbrugsmønstret er grundigt, hvis det skal matche vores dataforbrug. Indtil videre passer det rigtig fint, og vi har ikke overskredet vores estimerede maks. forbrug om måneden, siger Kim Brøndberg.

Hos GROHE er virksomheden begejstret for den nye mobilløsning, og fordelene ved BusinessAll får IT Manageren til at anbefale den til andre virksomheder.

– Jeg kan varmt anbefale BusinessAll. Det er en meget mere fleksibel løsning end bundne abonnementer. De fælles datapuljer gør, at vi får en bedre udnyttelse af vores mobildata i forhold til den tidligere mobilløsning. Samtidig er det let at flytte en medarbejder fra en dataprofil til en anden, hvis vedkommendes behov og opgaver kræver det. BusinessAll giver Value for Money, siger Kim Brøndberg.

    

GROHE kort fortalt

GROHE™ er verdens førende udbyder af sanitære løsninger. Produkter som GROHEs danske afdeling sælger til forhandlere, grossister og VVS-installatører.

Ansatte: 65 i GROHEs danske afdeling.

Antal brugere på BusinessAll løsningen: 49.